Hoe leg je uit waarom klanten voor jou moeten kiezen?

Hoe leg je uit waarom klanten voor jou moeten kiezen?

Schermafbeelding 2015-06-02 om 23.00.28

‘We are more than riders…

We are risk takers, engineers and innovators, driven by our passion for cycling.

We are a dynamic collection of skilled individuals that create the world’s best carbon fiber products.’

Zo zet het bedrijf Amerikaanse bedrijf Enve.com zichzelf in de markt.

‘It’s a game of tradeoffs’  zeggen ze.

Dat betekent zoiets als: het gaat altijd over het lef om echte keuzes maken.

Als het gaat om positioneren kan je van ze leren.

Ze onderscheiden zich door hun passie, liefde voor hun product en hun verhaal.

Bestudeer maar eens hoe ze zichzelf onderscheiden.

Waarom moet je bij ze kopen?

Ze leggen het superhelder uit.

Direct bij het begin.

Prominent op hun homepage.

Check.

Hun productaanbod?

Overzichtelijk gepresenteerd.

Met reviews van klanten.

Good or bad.

Check.

Wie die kerels zijn?

Bekijk maar eens de video met hun verhaal

De liefde voor hun vak spat eraf.

Hun passie lees je in alle teksten.

Helder geschreven. Gebruik van niet alledaagse woorden. Kort en krachtig.

Check.

Waar ze voor staan?

In slechts vier woorden leggen ze het uit.

STRONG, LIGHT, STIFF and AERO.

The ENVE Process.

Check.

Wie hun klanten zijn?

Die moeten zichzelf wel herkennen in de prachtige foto’s.

Deze professionals weten maar al te goed waar echte fietsfanaten van gaan watertanden.

Check.

Statement

Eén zin viel mij in het bijzonder op.

‘With ENVE there’s no fluff. No flash. Just quality engineered products that are guaranteed to be the best you’ve ever ridden – a statement we take incredibly seriously.’

Een stevig statement.

Vol vertrouwen over hun kunnen.

Check.

Ik houd wel van deze mentaliteit.

Check.

😉

Ivo

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *