Maar dat zie je niet terug op onze factuur ;-)

Maar dat zie je niet terug op onze factuur ;-)

Mijn oog viel op een kleine advertentie in het FD.

De adverteerder: Eversheds, advocaten en notarissen.

Ik ken ze niet.

Dus daarom zullen ze wel adverteren.

Tot zover logisch.

Positioneren

De advertentie heb ik even overgetypt.

‘We hebben 53 vestigingen in 30 landen met ruim 2.000 topjuristen. Maar dat vind je niet terug op onze factuur.’Nog een keer.

‘We hebben 53 vestigingen in 30 landen met ruim 2.000 topjuristen. Maar dat vind je niet terug op onze factuur.’

Je weet ik heb een voorliefde voor het thema ‘Positioneren’.

En een beetje spelen met de Nederlandse taal is aan mij wel besteed.

Dus vroeg ik mijzelf af.

Wat willen deze consultants met bovengemiddeld inkomen de markt nou eigenlijk vertellen?

‘We zitten in Japan, Polen, Qatar, Tunesië, etc… Daar profiteert u van.’

‘We zijn met een leger van 2.000 specialisten. Dus uw vraag kan altijd beantwoord worden. Desnoods in het Japans, Pools, Engels of Arabisch.’

‘We hebben meer dan 50 vestigingen. Dus met Kerst is er altijd wel eentje open.’

Waarschijnlijk is dat niet de boodschap.

Maar wat dan wel?

Wat bedoelt Eversheds met de zin: ‘Maar dat vindt u niet terug op onze factuur.’

Denk even met mij mee…

Bedoelen ze?

‘We waren altijd te duur, maar we hebben onze uurprijs naar beneden gedaan.’

‘We zijn nog steeds wel duur, maar wel de goedkoopste onder de grote jongens in de markt.’

‘Wij factureren nog steeds hetzelfde, maar tegenwoordig vindt u de hoge kosten niet op de factuur, maar in de bijlage.’

‘Al die anderen grote jongens zijn duur, maar zo zijn wij niet meer…’

Imago

Ik vind het een zwaktebod.In mijn ogen creëren juist een beeld dat dit soort jongens duur zijn.

Is het wellicht een imagoprobleem dat zij hebben?

Als het een imagoprobleem is.

Dan los je dat niet op met een paar advertenties.

Het imago van een organisatie wordt o.a. bepaald door het gedrag van haar medewerkers.

Rechtvaardigt de factuur niet de geleverde diensten?

Dan is de prijs-waarde balans verstoord.

Dat is geen positioneringsvraagstuk.

Waarde

Maar als het wel een positioneringsvraagstuk is.Dan kunnen jij en ik leren van deze aanpak.

Zet de waarde die je levert in de spotlights.

Niet de prijs.

Tenzij jij de allergoedkoopste wil zijn in jouw markt.

Om welke verschil wil jij (h)erkend worden?

Stay strong.

– Ivo

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *