Blog

Waarom ik doe wat ik doe

Mijn antwoord was: ‘Nee!’ De vraag van hoofdredacteur Frank was: ‘Kan jij voor ons magazine een aantal artikelen schrijven met tips & trics voor succesvol positioneren?’

Lees meer »
Vlees óf vis

‘Kijk maar op onze website. Daar staat precies wat we doen.’ zei hij tegen mij. Dan ben ik razend nieuwsgierig of dat ‘wat’ direct helder

Lees meer »
Pure liefde!

Je vindt het er geweldig of je heb er niets mee. Maar ze hebben het goed voor elkaar. De zaak zit vol. Altijd. Mannen zijn

Lees meer »
Super speciaal

Als je er naar binnen stapt kijk je direct omhoog. Dat doet iedereen. Weet je waar dat is? In de Markthal in Rotterdam. Het Foodwalhalla

Lees meer »
Juiste moment

‘Het komt nu niet zo goed uit, Ivo’ ‘Ik wil eerst wachten tot mijn team op orde is.’ ‘Bovendien zitten we in een drukke periode.’

Lees meer »
Lef

Hij is het type ondernemer die je als voorbeeld kan nemen. Ron Blaauw. Ken je hem? Topkok, tv-maker en trotse eigenaar van Ron Gastrobar. Ik mag

Lees meer »
Keihard

‘Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?’ vroeg ik hem. ‘Door altijd in jezelf te blijven geloven!’ zei Dennis. Ik ken Dennis al bijna mijn hele leven.

Lees meer »
Fcuk the comfort zone

Ken jij het kledingmerk French Connection? Afkomstig uit Engeland. Afgekort FCUK. Het merk heeft slogans als ‘FCUK Fashion’, ‘Too busy to FCUK’ en ‘FCUK Safely’. In de VS vroeg

Lees meer »
Geloof

‘Bij ons staat de klant centraal.’ Als ik dat lees denk ik direct. ‘Nee… niet doen!’ Dat je met je klanten in gesprek bent. Oké. Dat je

Lees meer »
Eenvoud

‘Moeten we niet alles vertellen?’ vroeg Lex, directeur. ‘Want anders missen we misschien sommige klanten.’ ‘Nee!’ zei ik. ‘Je wil toch juist een heldere propositie.’ Focus. Schrap.

Lees meer »
Geen gezicht

Badr Hari. Marijke Helwegen. Prins Charles. Michael Jackson. Doutzen Kroes. Je herkent hun gezicht uit duizenden. Je hebt ze eerder gezien. Doutzen bezorgt je wellicht

Lees meer »
Scherp blijven

Houthakker William had geen tijd. Geen tijd om naar de jaarlijkse houthakkers conferentie te gaan. Hij moest bomen hakken. Jammer. Want daardoor miste hij veel.

Lees meer »
Bronnen

Het lukte Martin maar niet. Aan tafel komen bij nieuwe klanten. Elke dag klom hij enthousiast in de telefoon. Iedere keer kreeg hij te horen: ‘Nee, dank u.’ Dus werd

Lees meer »
Beperkte geheugenruimte

‘Waarom moeten klanten bij jullie kopen?’ Die vraag stelde ik aan het verkoopteam.Het werd een lange lijst…‘We zijn klantgericht.’ ‘Deskundig.’ ‘Goede prijs-kwaliteit verhouding.’ ‘We zijn

Lees meer »
Wereldberoemd

Een leven zonder muziek. Dat kan ik mij niet voorstellen. Jij?  U2, Skunk Anansie, Metallica, Nirvana, Pearl Jam, Cold Play. Mijn muziek. Ik luister graag

Lees meer »
Onvervalst

Beleving is uit. Betekenis is in. Klanten zijn vandaag de dag op zoek naar zaken die er echt toe doen. Die oprecht zijn. Onvervalst. Echt.

Lees meer »
Open chat
1
Hi! Ivo hier. Kan ik je helpen?