Je attendeert je doelgroep natuurlijk op jouw bestaan.
Onbekend maakt immers onbemind.
Dus doe je aan marketing, netwerken, sales, social media, enzovoort.
Zodat ze een goed beeld van je krijgen.
Beeldvorming
Een beeld wordt gevormd in een split second.
Een verhaaltje.
Het hele (katholieke) land is in rep en roer. De paus komt een bezoek brengen. Op het vliegveld staat er een grote limousine op hem te wachten. De paus komt de vliegtuigtrap af en loopt onder begeleiding naar de gereedstaande limousine. De chauffeur houdt de deur voor hem open.
Maar voordat de paus instapt, zegt hij tegen de chauffeur: ‘Ik ben dol op autorijden en ik heb nog nooit een limousine gereden. Mag ik…?’ De verbaasde chauffeur twijfelt even en stemt dan toe. Dus de paus neem plaats achter het stuur en de chauffeur stapt achterin.
De paus is een goede chauffeur. Hij wordt steeds enthousiaster en gaat steeds harder rijden. Boven de toegestane snelheid.
En ja, hoor… een politieauto houdt de limousine staande. De agent loopt naar de auto toe en tikt op het raampje. Hij ziet de paus en loopt meteen terug naar zijn dienstauto en belt het hoofdkantoor. De agent zegt tegen zijn chef: ‘We hebben een groot probleem!’
Zijn chef vraagt: ‘Is het de burgemeester?’
De agent antwoordt: ‘Nee, het probleem is nog groter.’
‘Is het de minister?’
‘Nog groter.’
‘Hoe groot is het dan?’
‘Heel groot,’ zegt de agent, ‘want deze man heeft de paus als chauffeur…’
Net even anders
Zo snel gaat dat dus: beeldvorming.
In een split second.
Een momentopname. Eén actie. Eén kennismaking. Eén boodschap.
Het beeld dat potentiële klanten van jou hebben bepaalt hun handelen.
Of ze wel of geen interesse in jou hebben.
Of ze wel of niet bij jou willen kopen.
Of ze wel of niet verder met jou willen praten.
Welk beeld laat jij zien op je website, in het verkoopgesprek, op papier of op social media?
Zeg jij wat je concurrenten ook allemaal zeggen of zeg jij het toch net even anders?
Eerlijk zeggen…
Spring jij eruit of hoor je bij de rest?
Durf je te positioneren.